Goodbye Amerika - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Peti Rooij-Elberse - WaarBenJij.nu Goodbye Amerika - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Peti Rooij-Elberse - WaarBenJij.nu

Goodbye Amerika

Door: L & P

Blijf op de hoogte en volg Peti

18 Oktober 2017 | Verenigde Staten, San Diego

We zitten hier op het vliegveld in San Diego te wachten op vertrek. De fietsen zitten in dozen die we opgerold achter op de fiets mee naar het vliegveld genomen hebben en vervolgens met allerlei stukken karton en veel tapewerk in elkaar gezet. Inchecken ging razendsnel! We hebben de laatste dagen doorgebracht in San Diego, waarvan we op een dag meer dan 100 km gefietst hebben om de beroemde grens met Mexico te fotograferen. Eigenlijk is het geen grens want je kunt er niet door. Het is een 5 meter hoog hek waar militairen en politie langs patrouilleren en wat Trump wil vervangen door een muur.
Verder waren er toevallig vlootdagen in San Diego en hebben we een militair lucht dekschip bezichtigd. Amerika is een gezellig land om doorheen te reizen, of je wilt of niet, je hebt automatisch veel contact met de bevolking. Het is geen goedkoop land, want kook je zelf dan ben je aan boodschappen al gauw $ 40 tot 50 dollar per dag kwijt. Een bakje sla voor twee personen $ 5. Een goed brood ruim $ 5, een liter yoghurt $ 5, dus ben je zo bij de $ 50.
Het is hier iedere dag nog 30 a 35 graden en vooral Leo ziet uit naar de herfst en wil na drie maanden wel weer eens een regenbui zien en voelen.
Het was een bijzondere en intensieve vakantie. 77 dagen leven in een tentje van 140 x 180 x 120. m. Alles wat je ziet en aanraakt is door de lange droogte stoffig en vuil. De meeste dagen hebben we op stoffig zwart zand gekampeerd. Het ljjkt ons heerlijk weer in een schoon bed te kunnen slapen en na het douchen weer frisse en schone kleren aan te kunnen trekken. Na drie dagen luieren op de camping en het strand zijn we er weer achter gekomen dat fietsen toch echt ons ding is!! Je begrijpt het al, we hebben nu al weer een beetje plannen zitten maken voor een volgende tocht.
Dank aan iedereen voor de vele leuke reacties, het is altijd erg leuk die te lezen en te weten dat het thuisfront zo met je meeleeft. We hopen op een goede vlucht en zien er naar uit om onze kinderen en kleinkind weer te omhelzen.

• 19 Oktober 2017 - 09:50

Lia Van Hagen:

Welkom thuis......

• 19 Oktober 2017 - 10:05

Carolien:

Goede terugtocht en see you soon!

• 19 Oktober 2017 - 11:22

Annie Van Bokhoven:

Welkom in ons landje met (nog wel) een zonnetje! 't Was leuk om je te volgen. Tot de volgende keer!

• 20 Oktober 2017 - 09:55

Bert En Annet:

We wilden net bellen of jullie eindelijk weer thuis zijn. Toch even op de mail gekeken. Aan de datum van het laatste verslag te zien hebben jullie weer fijn in je eigen schone bed geslapen.
    Fijn dat jullie er weer zijn en hopen spoedig op een ontmoeting.

• 21 Oktober 2017 - 07:58

Harm Selten:

Het blijft mooi om jullie verhalen te lezen. Hopelijk is de terugvlucht deze keer wel goed verlopen en is alles veilig aangekomen. Op hoeveel is de teller uiteindelijk geëindigd? Ben benieuwd naar het aantal kilometers. Jammer dat net nu het weer weer wat slechter aan het worden is anders hadden jullie nog even kunnen genieten van de nazomer.

• 21 Oktober 2017 - 16:00

Nel:

Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt en wat een avonturen! We hebben van jullie mooie verhalen genoten. Dank jullie wel. En nu maar weer heerlijk genieten van jullie kinderen, kleinkind en de Hollandse herfst.

Groetjes,
    Nel en Kees.

• 23 Oktober 2017 - 21:36

Marthe En Jac:

Ahah!! Dus jullie zijn er weer!! Vele avonturen en ervaringen rijker. Maar toch ook weer blij om hier weer van de herfst te kunnen gaan genieten! Nou, wij heten jullie van harte welkom!! Tot gauw!!

• 27 Oktober 2017 - 14:06

Anneke En Ton:

Hoi Leo en Peti.

We hebben bewondering voor jullie. Dit doen we jullie niet na. We fietsen graag maar deze tocht was wel erg heftig. We hebben genoten van jullie verslagen. Welkom thuis en geniet van jullie kinderen en kleinkind en Leo jij natuurlijk van de herfst. We zien elkaar . Groetjes Ton & Anneke