Goodbye Canada, America here we come!! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Peti Rooij-Elberse - WaarBenJij.nu Goodbye Canada, America here we come!! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Peti Rooij-Elberse - WaarBenJij.nu

Goodbye Canada, America here we come!!

Door: Peti & Leo

Blijf op de hoogte en volg Peti

13 Augustus 2017 | Canada, Victoria

Wij hebben nu ruim 600 km door Canada gefietst en zijn zaterdag in Victoria aangekomen. Sinds een dag kunnen we de toppen van de omliggende bergen zien, kunnen we alle eilanden zien en schijnt de zon weer tot de aarde. De smog van de vele bosbranden heeft dat tegengehouden. Canada is een mooi en rijk land met een aardige en behulpzame bevolking. De Canadezen rijden in de grootse auto's, meestal een 6 of 8 cilinder, maar het is ook het land met ontzettend veel zwervers. Een land waar je zonder werk en huis al snel op straat moet leven. De koers van de Canadese Dollar is laag, we krijgen anderhalve dollar voor een euro. Van hieruit gaan we maandag met de ferry naar Port Angeles Amerika. Canada is geen fietsland zoals Nederland. Je wordt hele stukken langs de Highway geleid. Dit zijn wegen met stoplichten en afslagen, maar bijna net zo druk als bij ons een autoweg. Er komen steeds meer fietspaden want gelukkig hebben we ook dagen over prachtige wegen en langs mooie kusten gefietst. Je maakt van alles mee. Zo ontmoet je vier Koreanen die al twee jaar op de fiets zitten en nog via de Pacific Coast en Mexico naar Argentinië willen. Terwijl wij dit schrijven hebben we twee meter achter ons twee vechtende eekhoorns in een denneboom. Als je niet op tijd bij de camping bent is hij vol en krijg je ook geen plaats. Zo kwamen we om zes uur met de ferry op Saltspring Island aan en zijn we noodgedwongen 2,5 uur later aan de andere kant van het eiland met de laatste ferry weer vertrokken. In het donker om tien uur moesten we de tent nog opbouwen in een National Park. Daar zoek je een plekje en daarvoor heb je een kraan een toilet en een picnic tafel. Je stopt de volgende dag 20 dollar in een enveloppe en fietst weer verder. Nauwelijks controle en alles keurig schoon. Helaas liggen hier alle campgrounds direct naast de Highway. De campings zijn zo vol omdat veel mensen thuis gebleven zijn vanwege de smog. Nog steeds merken we de gevolgen van het verliezen van de zak en grijpen we regelmatig mis. We hebben er nog steeds elke dag zin in en als het zo door gaat gaan we het halen. Groeten aan allen!!

• 13 Augustus 2017 - 22:07

Annelies Kempenaars:

Geweldig Peti en Leo dat jullie weer zo'n prachtige en sportieve prestatie gaan leveren. We volgen graag al jullie avonturen e wensen jullie een mooi vervolg van jullie reis!
    Gr. Annelies en André

• 14 Augustus 2017 - 13:14

Geertje En Dick:

Hoi toppers,
    We hoorden t verhaal al van Sanne en Teun van jullie mooie spullen, die verloren zijn gegaan, wat een stomme pech, maar kop op, genieten van wat jullie allemaal doen, klinkt geweldig...wij fietsen onze rondjes hier wel, wat ook best mooi is..
    Dick kent salt spring Island en is stiekem jaloers op jullie, maar wie weet wat de toekomst brengt en wat wij allemaal nog gaan ontdekken..
    Kus van ons allebei en afwachtend naar het vervolg van jullie geweldige avontuur...

• 15 Augustus 2017 - 09:15

Karin Schoenmakers:

Hoi Peti en Leo. Wat een geweldige reis. Ik ben nu al onder de indruk van jullie prestatie. Jammer van de verloren spullen. Hopelijk zien jullie nog veel mooie plekken. Geniet er van. Groetjes Karin Schoenmakers.

• 17 Augustus 2017 - 20:01

Bert:

Mooi om mee te lezen. Hebben jullie ook last gehad van de smog?
    Al meer van die 'die harts' tegengekomen?
    Wij hebben net een rondje Vlaanderen gedaan van 5 dagen!
    Geniet !
    Bert & Annet

• 18 Augustus 2017 - 09:50

PetervD:

Ja ja weer genoeg te fietsen en te beleven lees ik. Enne.. Peti als je dan toch op de foto gaat een beetje lachen....