Smog en bagage - Reisverslag uit Gualala, Verenigde Staten van Peti Rooij-Elberse - WaarBenJij.nu Smog en bagage - Reisverslag uit Gualala, Verenigde Staten van Peti Rooij-Elberse - WaarBenJij.nu

Smog en bagage

Door: L & P

Blijf op de hoogte en volg Peti

07 September 2017 | Verenigde Staten, Gualala

Smog en bagage
Het vorige verslag eindigde met de mededeling dat we in de Redwoods zouden gaan fietsen. Nou gelukkig maar!! Om onder bomen te kunnen fietsen met een omtrek van 8 meter en sommige hoger dan 100 meter. Want ook in Californië is de natuur goed van slag. Het is hier kurk en kurk droog. We hebben de laatste dagen wat verder van de kust af gefietst in temperaturen van boven de 30 graden. De Amerikanen zeiden dat het een dag zelfs 42 graden is geweest, maar dat geloven we niet. Het aantal bosbranden breidt maar uit!! We hebben dagen in de smog gefietst, soms erge smog. De lucht ziet er dan stoffig, blauw en vuil uit! Toch een rustdag genomen in Ferndale, vooral omdat het zo'n mooi, oud historisch stadje is dat nog volledig in tact is. Er zijn daar ook diverse films opgenomen. Een leuke bijkomstigheid was de County Fair naast de camping met officiële paardenrennen op een officiële baan. Er was een jockey in de kleuren rood, wit, blauw en een oranje cap. We konden niet anders dan ons geld op dat paard inzetten. Helaas duidelijk op het verkeerde paard gewed, het werd laatste.
We fietsen al een paar dagen met een Amerikaanse en Israëlische jongen. De Amerikaanse jongen (Xavier) die uit San Francisco komt kan ons veel informatie verstrekken over de verdere tocht. Vlak voor de aankomst in het state park vond Xavier een dode kalkoen die net aangereden was. Hij is nog warm zei hij, gaat vanavond op de barbecue. Zo hebben we met z'n vieren die avond kalkoen gegeten.
Inmiddels zijn we weer terug langs de kust, waar het 's morgens koud is in de mist en het 's middags in de zon niet warmer wordt dan 15 tot 20 graden. Goed fietsweer!!
Maar toch hebben we vandaag de tocht ingekort, omdat de straffe pacific wind die altijd uit het noordwesten komt, vandaag een echte zuidwester was. En dat in combinatie met aan een stuk door klimmen en dalen, was 54 km genoeg voor vandaag.
Tot slot de bagage is naar Amsterdam gestuurd, maar die wisten er ook geen raad mee en hebben de zak maar weer terug naar Vancouver gestuurd. Van daaruit is contact opgenomen met onze zoon Niels en na allerlei formaliteiten heeft men toegezegd de zak rechtstreeks naar het adres van Niels te sturen. Zou deze week aan moeten komen: WORDT VERVOLGD!! Hopelijk gaat de wind wat liggen, fietsen we morgen weer heerlijk verder.
Groeten van Peti en Leo

• 07 September 2017 - 20:09

Greet (Bernrode):

Hallo Leo en Peti,
    Ik lees nu pas voor het eerst jullie reisverhaal, wat hebben jullie al veel meegemaakt in die paar weken.Peti gelukkig weer hersteld.De bagage dat is een verhaal apart haha. Ik hoop dat jullie verder zonder tegenslagen van jullie vakantie genieten. Leo, jij bent morgen jarig, alvast gefeliciteerd en maak er een mooie dag van. Groetjes Greet

• 07 September 2017 - 20:13

Ad En Annie:

Leo, allereerst alvast van harte proficiat met je verjaardag morgen.
    Je bent hier eerder jarig dan daar, dus nog even wachten hoor.
    Op het verkeerde paard gegokt, maar wel een kalkoen gescoord. Niet helemaal verkeerd dus.
    Heel veel fietsplezier nog en een hele fijne verjaardag.

Groeten aan Peti van Annie en Ad

• 07 September 2017 - 21:20

Geertje:

Hoihoi,
    Jeetje t avontuur houdt niet op bij jullie.. maar jullie blijven positief en dat vind ik echt prachtig.
    Het bagageverhaal is bijna niet te geloven, maar ja, als t maar een keer terugkomt bij jullie.
    Die kalkoen vind ik echt lachen!
    Enfin dit wordt gewoon een bestseller, hier moet je een boek over schrijven!
    Leo proficiat, bij deze een pakkerd! En geniet van deze bijzondere verjaardag.
    Ik heb gisteren jullie verslag aan Maaike, een hele goede vriendin, laten lezen, zij en haar man willen die tocht ook maken, dus worden zij ook volgers!
    Groetjes van mij en ook van Dick

!

• 07 September 2017 - 22:46

Dimph Pruiijmboom:

Hey Leo, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Peti jij ook met je mannetje he. Dikke kus. Wat een belevenissen allemaal. We hopen dat jullie de tocht nu verder zonder smog en tegenwind kunnen voortzetten. Wij hebben ook nog een weekje of anderhalf vakantie ingehaald. Ook lekker gefietst langs de kust. De Belgische kust wel te verstaan. Ook heerlijk. Nog veel fietsplezier en we kijken weer uit naar de volgende belevenis.
    Groetjes van ons. Ger en Dimph

• 08 September 2017 - 10:27

Gijs En Rina:

Hallo Leo en Pety

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ook Pety gefeliciteerd. Wat een leuke en iets mindere leuke belevenissen maken jullie mee. Voor ons gezellig om op een regenachtige dag te lezen.

Groetjes en Liefs . Rina.

• 08 September 2017 - 12:46

Marian:

Hallo Peti en Jan,
    Van ons ook de felicitaties voor Jan. Jullie hebben er al heel wat kilometertjes opzitten en al heel wat meegemaakt. Jullie eten met kerst vast kalkoen na jullie ervaring. Voor de rest van jullie tocht mooi fietsweer gewenst en wie weet wat voor beest jullie nog op de bbq weten te krijgen.
    Groetjes,
    Marian

• 08 September 2017 - 14:49

Theo En Hilde:

Van harte gefeliciteerd Leo!

• 08 September 2017 - 15:15

Nel:

Hoi Peti en Leo,

Van harte gefeliciteerd, Leo en Peti uiteraard ook.
    Wat een mooie foto's. Het is weer een mooi avontuur wat jullie beleven.
    En dan die bagage. Het is toch bijna niet te geloven. Dat heeft er al heel wat vlieguren op zitten om vervolgens nog steeds niet op de plaats van bestemming te zijn. Hopelijk komt het nu wel goed.

Heel veel genieten van jullie prachtige reis. Wij genieten van jullie reisverslagen.

Groetjes,

Nel en Kees.

• 08 September 2017 - 23:24

Gezien Snijders (Bernrode):

Beste Leo en Peti,
    Jullie hebben al heel wat meegemaakt. Gelukkig dat de val van Peti nog is meegevallen. Knap hoe positief jullie blijven, ondanks verschillende tegenslagen.
    Erg leuk om jullie verslagen te lezen. Heel veel plezier en alle goeds gewenst met jullie reis.
    Geniet ervan.
    Groetjes, Gezien

• 08 September 2017 - 23:26

Gezien Snijders:

En gefeliciteerd met je verjaardag Leo!!
    Groet,
    Gezien

• 09 September 2017 - 13:54

Diana:

Leuk verslag van jullie reis. Peti ook weer heel na haar val. Gelukkig zitten jullie nu niet in Florida. Veel plezier en leuke ontmoetingen nog.

Groetjes Diana

Warme groet,
    René

• 10 September 2017 - 10:11

Linda :

Prachtige foto's weer. Die bomen zijn wel heel groot. Nou Leo nog proficiat!
    Was eigenlijk heel nieuwsgierig wie die kalkoen had kaal geplukt voordat die op de barbecue kwam.

• 12 September 2017 - 21:42

Mieke Aarts:

Hoi Leo en Peti,

Vaak aan jullie gedacht, maar niet aan jullie reisverslagen, tot vandaag!.
    Leuk om te lezen, jammer van een paar tegenslagen, maar blijf toch vooral genieten van het bijzondere van deze reis en van het samen op pad zijn. Hele goede en veilige reis verder!
    Groeten, Mieke Aarts.

• 13 September 2017 - 12:20

Marieline:

Wat een mooi verslag zeg, ik heb net al jullie avonturen gelezen. Wel jammer dat jullie zo vaak langs de highway moeten fietsen, hoop dat er nog mooie weggetjes in het verschiet liggen. Geniet er van!
    groetjes,
    Marieline