Zuidelijke temperaturen - Reisverslag uit Dana Point, Verenigde Staten van Peti Rooij-Elberse - WaarBenJij.nu Zuidelijke temperaturen - Reisverslag uit Dana Point, Verenigde Staten van Peti Rooij-Elberse - WaarBenJij.nu

Zuidelijke temperaturen

Door: L & P

Blijf op de hoogte en volg Peti

08 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Dana Point

We fietsen tegenwoordig steeds vaker tussen de cactussen en onder de palmbomen in temperaturen van 25 tot 30 graden. Hier regent het zelden en schijnt altijd de zon. Het wordt in de buurt van de grote steden wel steeds drukker op de weg. Op de Highway zoeven de auto's aan een stuk langs ons heen.. Gelukkig zijn er ook hele trajecten waar we op bikepads kunnen rijden. In Los Angeles kun je wel 40 km over een prachtig fietspad langs het strand rijden met heel veel actief bewegende mensen. We dachten nog een RV resort te vinden in Los Angeles, maar dat was helaas alleen voor de grote Campers. In Long Beach, een van de voorsteden van Los Angeles, hebben we in een lodge geslapen. We hadden er graag nog een dag gebleven om de stad te bekijken, maar vanwege een grootse marathon was er in heel de omgeving geen slaapplaats te vinden en werden we gedwongen de volgende dag verder te fietsen.
Je vindt hier campings op de meest vreemde plaatsen. Op een 50 meter brede strook tussen een autoweg en een trein. De meeste campings liggen zo wie zo naast de autoweg. Op de weg vind je van alles. We hebben al een tablet gevonden en deze keer lag er een portemonnee met rijbewijs en twee creditcards. We gaan er van uit dat de politie de spullen aan de rechtmatige eigenaar terug geeft. Met het milieu zijn de Amerikanen niet zo bezig. Benzine is goedkoop en de auto's zijn groot. Hoe meer herrie hun auto of Harley maakt, hoe liever ze het hebben. Zoals de Nederlander de was nog buiten te drogen hangt, zelfs als het dreigt te gaan regenen, hebben we hier pas een keer, in de staat Washington, een was buiten zien hangen. Het kan niet anders zijn, of daar moet wel een Nederlandse boerenvrouw wonen.
Met nog tien dagen te gaan hebben we meer dan tijd genoeg. Momenteel zitten we op een overvolle camping in Dana Point. 200 km voor San Diego. Toen we hier aankwamen zei de parkbeheerder dat de camping vol was. We zeiden dat er volgens de kaart een hiker biker plaats moet zijn. Daar zijn we vorig jaar mee gestopt, zei hij, er is helaas geen plaats meer. De volgende camping is 50 km verder, dat gaan we niet meer halen! Je kunt op de camping aan mensen vragen of ze hun plaats willen delen zei hij. We hebben snel een prachtig plaatsje gezocht toevallig op de vroegere hiker en biker plaats. Hier staan we nu gratis. Leuk zei de camphosth toch nog hikers en hikers. Hij zou onze fietsen goed in de gaten houden.
Voorlopig genieten we nog even en beginnen we langzaam na te denken hoe we onze spullen veilig in Nederland kunnen krijgen.
Oh, ja, WestJet heeft toegezegd twee derde van de kosten te vergoeden. Hier zijn we tevreden mee.
Groetjes Leo en Peti.

• 09 Oktober 2017 - 10:58

Linda :

Veel gefietst, veel gedaan en veel gezien! Dit pakt niemand meer van jullie af.
    Zo leuk om zo vanaf mijn plekkie hier thuis een kijkje te krijgen in dat verre Amerika. Geniet nog even van die laatste dagen aldaar. Geniet van het moment!!!
    Blijf zeggen dat ik jullie bewonder om zoiets te ondernemen. Chapeau!

• 15 Oktober 2017 - 13:34

Geertje:

Ja het einde komt in zicht....jullie avonturen meebeleeft..
    Met die herinneringen kom je de winter wel door.

Welthuis en tot ziens..
    Groetjes Dick en Geertje

• 16 Oktober 2017 - 08:57

Ton Cruijsen:

Hallo Leo en Peti,
    Net terug uit Rome met klas 5. Mooie blauwe luchten hadden we en mooie temperaturen. Net als jullie. Jullie zijn er bijna. Goeie reis terug en graag tot ziens. Dank voor alle artikelen. Met veel interesse gelezen.
    Ton

• 18 Oktober 2017 - 19:01

Dimph Pruijmboom:

Hoi vakantiegangers, het zit er weer bijna op. Het weer is hier ook schitterend maar morgen helaas de laatste mooie dag. Zal weer wennen zijn aan de herfst. Een troost, wel weer hele mooie herfstkleuren.
    Zie jullie zondag. Goede terugreis.

• 19 Oktober 2017 - 00:10

Marc:

Ik heb er ook van genoten.