Eindelijk de Pacific Coast, BAGAGE WEER KWIJT - Reisverslag uit Brookings, Verenigde Staten van Peti Rooij-Elberse - WaarBenJij.nu Eindelijk de Pacific Coast, BAGAGE WEER KWIJT - Reisverslag uit Brookings, Verenigde Staten van Peti Rooij-Elberse - WaarBenJij.nu

Eindelijk de Pacific Coast, BAGAGE WEER KWIJT

Door: P&L

Blijf op de hoogte en volg Peti

29 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Brookings

Na 1750 km fietsen zijn we nu in Noord Californie in de plaats Crescent City aangekomen. We hebben inmiddels een paar stevige fietsbenen gekregen en voor een heuveltje meer of minder schrikken we niet meer terug. In Oregon bereikten we pas voor het eerst de Pacific Coast. Een prachtige kustlijn met een grillig karakter. Mooie stranden, witte golven en bijzondere rotsformaties. Grillig, omdat het ene moment de zon schijnt en in de schaduw het behoorlijk koud is en het andere moment fiets je ineens in de mist. De dagen beginnen en eindigen hier meestal mistig. 'S avonds en 's nachts is het hier behoorlijk koud. We hebben de staat Oregon zo snel doorkruist vanwege de bosbranden bij Brookings. De smog werd als maar erger en erger en er werd ons geadviseerd de bus te nemen. Voor 12 dollar hebben we ons 150 km verder laten brengen. Er is op dit moment een enorm terrein ingericht voor de verzorging van de 1600 brandweerlieden die dag en nacht de branden proberen te bestrijden. Tussendoor bereikt ons even het bericht dat WestJet de gevonden bagage weer is kwijt geraakt. De bagage had afgelopen vrijdag al op Schiphol aan moeten komen. Wordt vervolgt!!
We overnachten meestal in een national state park of RV park. We slapen daar meestal op een hiker en biker plaats en de kosten 5 a 6 dollar p.p. Facaliteiten kunnen nogal verschillen van alleen maar een toilet (geen spoeltoilet) of een toilet en buiten ook een kraan tot moderne camping met douche enz. We komen op de hier en bikker plaatsen de meest vreemde fietsers tegen. Soms hele zonderlinge figuren die Amerika doorkruisen van oost naar west of van noord naar zuid. Mannen of vrouwen die soms zomers op de fiets leven en in de winter in een huis. Helaas loopt de route nog te vaak en te veel over de Highway 101. We fietsen dan op de uitvoegstrook met aan een stuk door zoevend verkeer langs je heen. Ongezellig kilometers maken. Als we niet over de Highway 101 fietsen, loopt de route door hele kleine dorpjes. Opvallend is dat deze plaatsen er onverzorgd uitzien, huizen slecht onderhouden. Alles wat over is laat men rond om het huis slingeren, auto's , wasmachines, speelgoed verzin maar. Wij hebben er elke dag weer zin in. De wonden bij Peti zijn zo goed als geheeld. Gelukkig heeft ze er geen verdere blessures aan over gehouden. Morgen mooie tocht door Redwood National park, met zijn gigantische redwood Trees.

• 30 Augustus 2017 - 07:59

Ruud En Jose:

Hallo Leo en Peti, weer een mooi verhaal. Wat beleven jullie veel. Gelukkig geen nare gevolgen meer van de val.maar de pech achtervolgt jullie wel. Misschien iets harder fietsen. .. Hier alles oké zijn afgelopen donderdag opa en oma geworden. Een mooi klein meisje haar naam is Saar. Dit weekend steken we het wad weer over zullenen vast vaak aan jullie denken. Gr uit Duiven

• 30 Augustus 2017 - 09:58

Lia Van Hagen:

Hoi Peti en Leo,

Verhalen om jaloers op te worden. Sweet memories. Ik geniet met jullie mee en voel bijna hoe ik met jullie meefiets.....
    Volgende week ben ik ook in USA en ook op 2 wielen......new York is de bestemming, heerlijk, met rolstoel dat dan weer wel.
    Zorg goed voor elkaar en geen pech meer hoor....

Groetjes Theo en Lia

• 30 Augustus 2017 - 10:41

Ton Cruijsen:

Hallo Leo en Peti.
    Wij zijn inmiddels al weer een week terug uit het gebied waar jullie nu fietsen. En nu blijven we jullie verhaal van de VS maar lezen. Bernrode is intussen ook weer begonnen. Zonder Leo. Die fietst gewoon door. Jouw beeld van de dorpjes herken ik heel erg.
    Tot het volgende bericht en hartelijke groeten

• 30 Augustus 2017 - 13:20

Bert En Annet:

Fijn weer iets van jullie te lezen. We genieten zo een beetje mee. En gelukkig weer goede berichten.
    Blijf genieten en natuurlijk doortrappen.
    Groetjes Bert en Annet

• 30 Augustus 2017 - 19:21

Carolien:

Hi there,
    Om de een of andere vage reden kreeg ik jullie berichten niet meer. Dus heb ik me opnieuw aangemeld. Wil jullie natuurlijk blijven volgen! Wat een belevenissen weer. Fijn en knap dat jullie toch het plezier in het fietsen en het ontdekken houden! Hopelijk nu alleen nog maar positieve ervaringen. Goede tocht verder zuidwaarts ! Groeten, Carolien

• 30 Augustus 2017 - 20:11

Antony Fokker:

Peti en Leo, een mooi avontuur zo! Mooi filmpje aan de Pacific Coast: ga zo door en laat ons meegenieten!

• 02 September 2017 - 10:33

Linda :

Wat mooi om dit zo samen te beleven en samen te genieten met alles wat daarbij komt. De foto's en het verhaal daarbij geven zo'n goede indruk van de samenleving daar, dat ik ook lekker geniet. Maar dan wel vanaf mijn stoel hier thuis achter de computer.
    Nog veel plezier samen!

• 03 September 2017 - 09:18

Ed Nieuwenburg:

Leuk om te lezen, jullie verhalen. Het is erg afwisselend (bosbranden, bagage kwijt, fietsen op uitvoerstroken, ontmoeting met bijzondere mensen) en ik denk dat het nog maar n fractie is van de indrukken die jullie opdoen. Blijf fietsen en genieten, en blijf posten want dan "fietsen" we af en toe n klein stukje mee!